Наші партнери

Мозаїка в архітектурі та ландшафті

Садиба Зелений Дуб

Романівські вівці

 
 

| ДОМАШНЯЯ > | СТАТЬИ >|Цікаві факти - європейський квітковий ринок (укр)

Тенденції розвитку  європейського квіткового ринку

      Розвиток квітникарства та ринку декоративних рослин у Європі та в світі прямо пов'язаний із загальною  економічною й демографічною ситуацією, розвитком культурних традицій в конкретній країні. Одним із ключових індикаторів при цьому є валовый національний продукт. У межах ЄС, валовый національний продукт в останні роки зростав змінними темпами. У більшості країн, які вступили в  ЄС – динамічно, більше 50 % з 1999 до 2004. Ріст 15 - 18 % спостерігався протягом  періоду 2004 - 2006. З іншого боку, багато Західних європейських країн, мали ріст тільки 5 - 7 відсотків протягом  періоду 2004 – 2006 років.

       Серед жителів європейських країн спостерігається велике розходження у рівні витрат на квіти й декоративні рослини. Відповідно до досліджень  AІPH ( Іnternatіonal Assocіatіon of Hortіcultural Producers - Міжнародна Асоціація Садівничих Виробників), споживання квітів і декоративних рослин у більшості країн, що  вступили в  ЄС і Росії з 2002 до 2004 збільшилося на 15 %. В 2005/2006 роках динаміка витрат на квіти  в нових державах, які вступили в  ЄС, зберігала позитивний розвиток, що виявилося в збільшенням імпорту більше ніж на 20%.

       Споживання зрізаних квітів і декоративних рослин у країнах Східної Європи становить в середньому 7 - 8 євро на душу населення. Найбільшими східноєвропейськіими ринками для квітів і оздобних рослин є:  Росія з 725 мільйонів євро, Польща - приблизно 400 мільйон й Угорщина - приблизно 240  мільйонів євро. Споживання на душу населення в Росії  становить: 4,0€ для зрізаних квітів  й 1 для контейнерних рослин. Це набагато нижче ніж у  Польщі (7,0€ для зрізаних квітів і 3,0€ для контейнерних рослин), або Угорщини (17,0 для квітів , 7,0 для контейнерних декоративних рослин). Східна Європа й Росія споживають садівничої продукції на 1,7 - 2,0 мільярдів євро. Потенціал цього ринку набагато нижчий ніж Південної, Північної або Західної Європи. У Північній Європі витрачають від 80 євро на душу населення на квіти й рослини, південні європейські споживачі -  від 36 євро на квіти і рослини на душу населення. Приблизно 250 мільйонів споживачів у Західній і Центральній Європі витрачають від 70 на кожного. Повний Західний європейський ринок має обсяг приблизно 17.5 мільярдів євро. Цей позитивний розвиток, як очікується, продовжиться на наступні кілька років.

       Квіти й оздобні рослини у високій повазі у споживачів. Для прикладу наведемо наявні у нас дані по Німеччині.

       Річний товарообіг на роздрібному ринку для квітів й оздобних рослин Німеччини (за даними CMA/ZMP, commodityflow analysis for flowers and ornamental plants, BLE.) становить більше  € 6.9 мільярдів (у роздрібних цінах). Інші € 1.6 мільярдів витрачаються німцями на придбання трав'яних багаторічників,  декоративних й плодових дерев  і кущів. Це ставить Німеччину в вищу групу в світі за споживанням "зелених"  виробів. Внутрішня поставка квітів й оздобних рослин (без дерев) по цінах виробника становить майже € 2.9 мільярдів. Приблизно 36 відсотків всіх квітів й оздобних рослин проданих на німецькому ринку - від внутрішнього німецького виробника. Багато імпортується з Нідерландів. У зимові місяці, з досить несприятливими й отже  нерентабельними умовами для вирощування квітів в Європі, вони імпортуються з Ізраїлю, Еквадору, Колумбії, Кенії. Німці витрачають приблизно  € 14 на людину щорічно на плодові й декоративні дерева й іншу продукцію розплідників (без  лісництв).

       У  німецького населення зрізані квіти і контейнерні рослини це одні з найбільш популярних подарунків. Високу повагу до квітів й оздобних рослин демонструє збільшення витрат на них на 44 відсотка на душу населення протягом  минулих 25 років. Приблизно 69 відсотків німецьких споживачів роблять свої закупівлі в квіткових магазинах, на квіткових ринках, розплідниках чи садових центрах.

Споживання квітів і контейнерних рослин в Німеччині (євро на душу населення)

Рік

1980 1990 2003
Квіти 22,0 34,3 48,0
Контейнерні  рослини 36,3 40,9 36,5
Разом 58,3 75,2 84,5

 За матеріалами:     Dr. Susanne Lux, Trends on the European market, Message of: 14.12.2006

                                   CMA/ZMP, commodityflow analysis for flowers and ornamental plants, BLE.

              Що стосується України, то споживання цієї продукції  можна оцінити десь на рівні Росії, можливо трішки вище. Якщо врахувати, що вартість субстрату становить 2 – 3% вартості контейнерних рослин, то  з цих міркувань споживання субстрату в Україні  не перевищує 0,02 -0,03 € або  0,5- 0,7 літрів субстрату на кожного українця. Для прикладу в Нідерландах це становить більше 200 літрів. Українські квітникарі можуть з оптимізмом дивитися в майбутнє – найближчим десятиліттям насичення ринку нам не загрожує. Якщо ми не хочемо втратити свої ринки необхідно забезпечити якість та конкурентоспроможність продукції за рахунок використання високоякісного садивного матеріалу, субстратів та кваліфікованого вирощування.

Це не Нідерланди. Сучасна теплиця в Україні

 

                                                                                


© 2007 ЧП Кардаш Андрей Юриевич  Дата изменения: 27.02.2016   Все права на материалы, опубликованные на сайте, защищены в соответствии с украинским и международным законодательством об авторском праве. При любом использовании материалов сайта ссылка на    www. kardash.com.ua   обязательна.